Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στη Νορβηγία, στην πρωτεύουσα της χώρας το Όσλο (πληθυσμός 675.000 κάτοικοι) το 2019 μόνο ένα άτομο έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα. Για πρώτη φορά δεν έχασε τη ζωή του στην πόλη κανένας πεζός, κανένας ποδηλάτης, κανένα παιδί.
Ιδιαίτερα σημαντικό: για πρώτη φορά, κανένα παιδί ηλικίας κάτω των 16 ετών δεν πέθανε σε τροχαίο δυστύχημα σ ολόκληρη τη Νορβηγία (πληθυσμός 5.500.000 κάτοικοι) καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2019. Παρόλο που το 2019 περισσότεροι άνθρωποι σκοτώθηκαν στο οδικό δίκτυο της χώρας (110) σε σύγκριση με το 2018 (108).
Η τοπική εφημερίδα Aftenposten ανέφερε ότι ο δεύτερος χαμηλότερος αριθμός θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους του Όσλο ήταν το 2017, όταν έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι.
Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Δημόσιων Δρόμων της Νορβηγίας τα τελευταία 50 χρόνια, ο αριθμός των θανάτων στους δρόμους της πόλης του Όσλο έχει μειωθεί δραστικά από 41 θανάτους το 1975.
Το 2017 η Νορβηγία κατέγραψε το χαμηλότερο αριθμό θανάτων στην κυκλοφορία στην Ευρώπη, αναφέροντας 20 νεκρούς/ εκατομμύριο κατοίκων. (Η Ελλάδα κατέγραψε 70)
Το 2002, η νορβηγική κυβέρνηση υιοθέτησε το «Όραμα Μηδέν –Vision Zero» ως μέρος του εθνικού σχεδίου μεταφορών της για την περίοδο 2018-2029.
Το Όραμα Μηδέν αποτελεί τη βάση για όλες τις πολιτικές οδικής ασφάλειας στη Νορβηγία και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός συστήματος κυκλοφορίας στο οποίο κανείς δεν θα σκοτωθεί ούτε θα τραυματιστεί σοβαρά.
Η χώρα πέτυχε το χαμηλό ποσοστό θνησιμότητας στην κυκλοφορία, μειώνοντας τη μέση ταχύτητα στους νορβηγικούς δρόμους και αυξάνοντας τον αριθμό των χαρακτηριστικών ασφαλείας με τα οποία πρέπει να είναι εφοδιασμένα για τα νέα βαρέα οχήματα.
Στο Όσλο, οι αρχές εισήγαγαν περιορισμούς στις ζώνες οδήγησης, ειδικά στο κέντρο της πόλης, και άρχισε να δημιουργεί καλώς συνδεδεμένες μεταξύ τους λωρίδες ποδηλασίας για να ενθαρρύνει τους πολίτες να μετακινούνται σε δύο τροχούς αντί σε τέσσερις.
Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα με πληροφορίες από INDEPENDENT & aftenposten